środa, 10 września 2008

Elektroniczny arkusz osiągnięc dydaktycznych

Można oczywiście potraktowac cała sprawę w starym papierowym stylu, czyli coś tam wypełnić "ręcznie" lub komputerowo i potem wydrukować. Ktoś to będzie potem przepisywał i w ten sposób przyczynimy się do spadku bezrobocia. Można też do sprawy podejść jak to się mówi systemowo. Do gromadzenia tego typu informacji służy baza danych. Jeśli będzie ona zainstalowan ana jednym komputerze wracamy do punktu wyjścia - ktoś te wszystkie informacje będzie musiał jak to się poetycko mówi wprowadzić... Jedyną rozsądną alternatywą jest baza na serwerze i dostęp do niej z wykorzystaniem WWW. Popuśćmy wodze fantazji, jak to może i powinno wyglądać.
Wpisujemy adres, może to być ankieta.il.pw.edu.pl, a następnie podajemy login i hasło, tak jak przy logowaniu się do sieci czy też korzystaniu z poczty - LDAP dba o to, by było ralizowane hasło jedno konto, jeno hasło ale wiele usług. Następnie wybieramy kategorię - dydaktyka a potem rok akademicki 2008/9. Z listy przedmiotów (baza wie, jakie są prowadzone zajęcia) wybieramy przedmiot i wpisujemy liczbę godzin oraz wybieramy kod typu zajęć (studia doktoranckie, język angielski...). Baza cierpliwie będzie kupowac dane i wyliczać uzyskane punkty. Być może rozsądnie będzi epodzielić rok akademicki na semestry... Następnie po wyspowiadaniu się z tej jazdy obowiązkowej wpiszemy dane dotyczące pozostałych osiągnięć. Podamy tytuł poręcznika lub skryptu, wydawnictwo, liczbę arkuszy wydawniczych i... autorów. W przypadku materiałów w sieci dodatkowa informacja to adres, pod którym można je znaleźć. W przypadku prac dyplomowych i ich recenzji tytuł pracy, imię i nazwisko studenta, data obrony... Baza pracowicie wszystko zapisze i... obliczy punkty. 
Piękne, co nie! Powiem tak - piękne i realne! 
Krok drugi to możliwość skomponowania z wybranych wpisów do bazy elementów strony domowej (portfolio, CV) pracownika. Za darmo, bez konieczności znajomości języka HTML... Informacja powinna być wprowadzona raz, potem należy jedynie automatyzoawć proces jej przetwarzania!

Brak komentarzy: